Selecteer een pagina

Consumenten Onderzoek

Recent consumenten onderzoek wijst uit dat het zien van foto’s van de gerechten grote invloed heeft op de:

    • Restaurant keuze, alle restaurants in de omgeving zijn direct zichtbaar
    • Gerecht keuze, geen verrassingen achteraf
    • Meer tevreden klanten, alle informatie zoals ingrediënten en allergenen direct zichtbaar
    • Minder kosten, minder gerechten retour door andere verwachtingen / minder vragen aan personeel
    • Hogere omzet, bijpassende dranken en verleiding tot bestelling extra gerecht

Hieronder vind je de vragenlijst van het consumenten onderzoek met de daarbij horende antwoorden.
restaurant keuze

Conclusie

Uit recent onderzoek blijkt dat:
• 70% het zien van de foto’s van de gerechten invloed heeft op de restaurant keuze
• 70% regelmatig een bijpassende drank bij het gerecht wenst
• 44% moeite heeft de juiste keuze te maken wat men wil bestellen
• 75% het zou helpen om vooraf een foto te zien van het gerecht voor het maken van de keuze
• 61% een foto doet verleiden een extra gerecht te bestellen
• 58% regelmatig foto’s maakt van de gerechten
• 44% zijn restaurant ervaring wel eens deelt op social media
• 43% het op prijs stelt om anoniem feedback achter te laten

Wanneer we het onderzoek allen zouden baseren op de reacties van alleen de jongeren dan vele deze percentages veel hoger uit!

N.a.v. dit onderzoek biedt PhotoMenu grote meerwaarde voor restaurants:
• Meer tevreden klanten; geen onaangename verrassingen achteraf Tijdsbesparing voor het personeel; meer informatie is direct beschikbaar
• Kostenbesparing; minder gerechten retour door andere verwachting
• Meer nieuwe gasten; gerechten foto’s beïnvloeden gasten te komen eten
• Hogere omzet per tafel; gasten laten zich verleiden tot extra gerechten
• Betere online profilering; met PhotoMenu is het mogelijk om de mooie foto’s direct online te delen
• Echte feedback; gasten stellen het op prijs om anoniem feedback achter te laten

Doe je mee met dit vernieuwende concept? Meld je hier aan